نقد مسیحیت شماره 3
بسم الله الرحمن الرحیم
بخش سوم : اشکالات مسیحیت
اشکال اول
مسیحیان طبق آیه 17 باب 5 انجیل متی باید از تورات تبعیت کنند چرا که در آنجا آمده است :
عیسی فرمود
: گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل نمایم بلکه آمده ام تمام کنم زیرا هر آینه به شما میگویم تا آسمان و زمین زائل نشود ، همزه یا نقطه ای از تورات زائل نخواهد شد تا همه تورات واقع شود .
این آیه از انجیل متی ثابت میکند که عیسی علیه السلام تمام کننده تورات بوده و باید مسیحیان هم به تمام آیات آن عمل کنند . بنا بر این ، دو اشکال به مسیحیان وارد است که به آنها میگوئییم :
چرا گوشت خوک میخورید ؟؟؟
در تورات در آیه 7 باب 11 سفر لاویان مگرگوشت خوک را نوعی سمّ معرفی نکرده و سخن از نجاست آن بمیان نیاورده است ؟؟پس چرا گوشت خوک میخورید
چرا شراب میخورید ؟؟؟
در حبقوق باب 2 ایه 5 مگر شراب را فریبنده معرفی نکرده واستعمال آن را باعث خرابی آرامش و ایجاد غرور در آدمی معرفی نکرده است ؟؟ پس چرا شراب میخورید ؟
اشکال دوم :
مسیحیت معتقدند که
حضرت آدم علیه السلام بجهت نافرمانی ای که در بهشت داشته ، گناهکاربه حساب آمده و این گناه به فرزندان او نیز سرایت کرده است وهمه فرزندان آدم گناهکار به حساب میامدند تا اینکه حضرت عیسی علیه السلام به دار آویخته شد و این عمل باعث بخشیده شدن آدم و فرزندان او شد . در حقیقت کشته شدن عیسی کفاره گناهان آدم و فرزندان او بحساب میاید
اشکال اینستکه :
اولا
چطور میشود که مسیحیت به این نوع مطالب عقیده داشته باشند در حالیکه قائل به این هستند که حضرت ابراهیم و موسی که از فرزندان حضرت آدم هستند، پیغمبران خدا میباشند . مگر میشود پیغمبر خدا هم گناهکار باشد ؟؟؟
ثانیا
: در همان توراتی که حضرت عیسی علیه السلام پیروی از دستورات آن را لازم دانستهاست آمده که : آن که بر دار آویخته شود ملعون خداست . سِفر تثنیه ، باب 21 ، ایات 22 و 23
براستی آیا مسیحیت به ملعون بودن کسی که گاهی او را خدا و گاهی هم پسر خدا خواندند عقیده مندند ؟؟؟ اگر واقعا ملعون است ، ملعون چه کسی است ؟؟؟ معاذ الله
ثالثا
: از کجا فهمیدید که گناه پدر اول یعنی حضرت آدم موروثی است و گناهان دیگر پدران موروثی نیست ؟؟؟ اصلا آیا این مساله با عدالت خدا سازگار است که با گناه پدر ، فرزندان هم گناهکار محسوب شوند ؟؟؟
وقتی این عقیده شما درباره کشته شدن حضرت عیسی و کفاره محسوب شدن آن برای بخشیده شدن گناه آدم و فرزندان آن را خواندیم یاد این مثل فارسی افتادیم که میگوید
گنه کرد در بلخ آهنگری
*** به شوشتر زدند گردن مسگری
اشکال سوم :
در اناجیل مختلفه مخاطبان آنها به زندگی ذلیلانه دعوت میشوند . ما از باب مثال به دو نمونه اشاره میکنیم
اول
: انجیل لوقا فصل 6 ایه 29 و 30 و همچنین صفحه نود و نه عهد جدید میگوید : هر که بر رخسار تو زند ، آنطرف دیگر را نیز به سوی او بگردان یعنی بگذار تا طرف دیگر را نیز بزند و هر که مال تو را گیرد از وی باز مخواه
دوم
: انجیل متی فصل 5 آیه 38 تا 42 و همچنین عهد جدید ص 7 میگوید : لکن من به شما میگویم با شریر مقاومت نکنید و اگر کسی خواست با تو دعوا کند و قبای تو را بگیرد ، عبای خود را نیز بدو واگذار و هر گاه کسی تو را بر یک میل مجبور سازد ، دو میل همراه او برو
این مطالب در اناجیل تحریف شده جاسازی شده تا همه را به نوعی ذلیل کرده و خودشان یعنی محّرفین ِ اناجیل و تابعین آنها بتوانند براحتی همه را ذلیل دست ِ خود کنند . در این امر بر هر کسی که غلبه کنند ، یقینا از ذلیل کردن مسلمانان عاجزخواهند بود چرا که قرآن ِ آنها و همچنین مکتبی که آنها دارند یعنی
مکتب حسینی هرگز چنین اجازه ای را به آنها نخواهد داد .
ناپلئون بناپارت
وقتی برای تحقیق به مصر رفت چند آیه از قرآن را خواند ، گفت : تا وقتی که این کتاب در میان مسلمانان باشد و مسمانان به آن توجه کنند هرگز تن به ذلت نخواهند داد . هیهات منّا الذلة
اشکال چهارم
مسحیان معتقدند که از ازل الوهیت از سه شخص تشکیل شده که عبارتند از پدر و پسر و روح القدس و این سه یکی هستند که تثلیث مینامند .
اشکال در اینستکه اگر خدا یکی است پس سه تا بودن به چه معناست و اگر سه تا است یکی بودن چه مفهومی دارد ؟؟؟ این عقیده مسیحیت نیز دارای نقض منطقی است یعنی انها معتقدند خدا هم یکی است و هم یکی نیست . و خدا هم سه تا هست و هم سه تا نیست .
لازم بذکر است که بعضی از پروتستانها وجود بحث تثلیث در کتابهایشان را منکر شده اند و گفته اند ما همچین چیزی در انجیل نداریم . ولی ما ادرس مواردی که بحث تثلیث را مطرح کرده را ذکر میکنیم
نمونه اول
: یوحنا باب 1 ایه 1 تا 3
نمونه دوم
: رساله یوحنا باب 5 ایه 7
نمونه سوم
: رساله پولس رسول به کولرسیان باب 1 ایه 16 و 17
اشکال پنجم
یکی از عقائدی که در میان مسیحیان وجود دارد
غسل تعمید است . اثر این غسل آنستکه فردی که غسل داده شد از گناه پاک میشود .
اینکه غسل تعمید برای چه کسانیست میان مسیحیان اختلاف است عده ای میگویند : این غسل برای همه افراد است . عده ای میگویند : فقط برای بزرگتر ها است و آن کسانی که تازه به دین مسیح وارد میشوند و.... و...... .
به هر حال فرد گنهکار را میان ظرف بزرگی که پر از آب است میگذارند و سپس کشیش در حضور جمع ، فرد را مورد خطاب قرار میدهد و میگوید :
بدان که مسیحیت عبارت است از اینکه معتقد باشید به اینکه الوهیت مرکب است از سه اصل ازلی پدر و پسر و روح القدس . پس عیسی خدا و پسر خداست و در رحم مادرش مریم به صورت بشر در آمده است . او از جوهر پدرش خداست و از جوهر مادرش انسان است و..... و.......
خلاصه
...... بعد از این جملات فرد مزبور باید بگوید بلی و بعد از آن کشیش از آن آب میگیرد و بر روی او میریزد و میگوید : تو را به نام پدر و پسر و روح القدس تعمید میدهم . در اینجاست که آن فرد از گناهان پاک میشود !!! ( چه راحت ) .
نقد
: آیا براستی به همین راحتی تمام گناهان فرد پاک میشود ؟؟؟ چه نیازی به اینکه فردی که خودش گناهکار است یعنی همان کشیشها بخواهند واسطه قبول توبه باشند ؟؟؟ چه نیازی استکه جمعی شاهد باشند و آبروی آن فرد به نزد دیگران به حراج گذاشته شود ؟؟؟
در دین مبین اسلام توبه یعنی پشیمانی از گناه و عزم بر ترک آن گناه و اگر این امر واقعا در فرد ایجاد شد دیگر هیچ نیازی به این تشریفات خرافی نیست و فرد خود را پاک میسازد و بعد با انجام واجبات و ترک محرمات راه کمال به سوی حق را طی میکند .
پایان بخش سوم
نکته 1 :
با تشکر از دوستانی که ما را در طی این سه نامه همراهی کردند . امیدوارم این مطالب برای شما دوستان گرامی مفید و موثر واقع شده باشد . دوستان اگر پیشنهاد و یا انتقادی دارند به ایدی بهنام به صورت ایمیل و یا افلاین حتما بفرستند .
نکته 2
: تولد زهرای مرضیه و حورای انسیه حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها را خدمت شما تبریک و تهنیت عرض میکنم .